Tweet |
Mersin Milletvekili Gülcan Kış, Tarsus İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne atanan Mustafa Anteplioğlu’nun 40’a yakın okul müdürünü alıp Mersin AKP İl Başkanlığını ziyaret etmesini eleştirdi. Anteplioğlu ve okul müdürlerinin devlet memuru olduğunu hatırlatan Kış, “Biz beklerdik ki Anteplioğlu, okulları ziyaret etsin, okulların ve öğrencilerin eksiklerini belirlesin ve çözüm üretsin. Kendisi bunun yerine AKP İl Başkanlığında fotoğraf vermeyi tercih etti. Bu ziyaret eğitim sistemimizin tarafsızlık ve liyakat ilkelerine olan inancı zedeleyen, kabul edilemez bir olaydır” ifadelerini kullandı.
“EĞİTİM SİYASETİN ARKA BAHÇESİ OLAMAZ”
Milli Eğitimin siyaset üstü olması gerektiğini, idarecilerin de herkese eşit mesafede yaklaşması gerektiğini kaydeden Kış, şöyle devam etti:
“Özellikle okul müdürlerinin zorunlu olarak bu davete icap etmesi, siyasi baskı ve dayatmanın bir göstergesidir. Eğitim siyasetin arka bahçesi olamaz. Okullar bilimin ve çağdaş eğitimin yuvası olmalıdır. Geleceğimizi çağdaş bir şekilde inşa etmenin tek yolu budur. İdareciler de bu bilinçle hareket etmelidir. Okulların siyasetin arka bahçesi haline getirilmesi, geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızın eğitim kalitesini olumsuz yönde etkileyecektir.”
DEVLETİN ÇİVİSİ ÇIKTI
Tarsus’ta eğitimde, okullarda bütün sorunlar bitmiş gibi Anteplioğlu’nun iş gücü bırakıp AKP İl Başkanlığına koşması eğitimdeki başarısızlığımızın kanıtı niteliğindedir. Anteplioğlu, AKP’nin değil, Tarsus’un ilçe milli eğitim müdürüdür. Biz ‘devletin çivisi çıktı’ derken kastettiğimiz tam da bu fotoğraftır. Eğitim kalitesini yükseltmenin yolunu AKP İl Başkanlığı’nda gören bu zihniyetin ne çocuklarımıza ne de Tarsus’a vereceği hiçbir şey yoktur!”
“BASKILAR SON BULSUN”
Eğitimin siyasetten arındırılması ve liyakat ilkesinin gözetilmesi için mücadelelerini sürdüreceklerini belirten Kış, “Eğitimde tarafsızlık, adalet ve eşitlik ilkelerine sonuna kadar sahip çıkacağız. Yetkilileri, bu tür uygulamalardan derhal vazgeçmeye ve eğitim camiasına yönelik baskılarını sonlandırmaya davet ediyorum” dedi.