![]() |
Tweet |
MEVSİMLİK İŞÇİLİK VE EĞİTİM SORUNU
Baysal, mevsimlik işçilik nedeniyle çocukların okuldan uzak kaldığını ve eğitim sürecinde ciddi aksamalar yaşandığını ifade etti. Şanlıurfa’daki eğitim sorunlarına değinen Baysal, “Çocuklar Nisan ayında çalışmak için yola çıkıyor ve Kasım ayının sonlarına kadar geri dönemiyor. Bu süreçte hem okuldan uzak kalıyorlar hem de eğitimlerinde ciddi eksiklikler oluşuyor. Özellikle sınav dönemlerinde çocukların okulda bulunmaması eğitimde geri kalmalarına neden oluyor” dedi.
Baysal, kendi deneyimlerinden yola çıkarak yemek sektöründe yaptığı çalışmalarda da aynı durumu gözlemlediğini belirtti. “Okulların yemek ihalesine çıktığı sayı ile gerçekleşen sayı hiçbir zaman birbirini tutmazdı. Çünkü mevsimlik tarım işçisi ailelerin çocukları okula gidemiyor. Bu da eğitimde büyük bir açık oluşturuyor” şeklinde konuştu.
URFA’DA SINIF MEVCUTLARI SORUNU
Eğitim sorunlarının sadece mevsimlik işçilikle sınırlı kalmadığını belirten Baysal, Şanlıurfa’daki sınıf mevcutlarının da ciddi bir problem olduğunu ifade etti. “Urfa’da her sınıfta 45-50 öğrenci bulunuyor. Veliler bu durumdan şikayetçi, fakat okul müdürlerinin yapabileceği bir şey yok. Sınıf sayısı yetersiz, bu da eğitimin kalitesini düşürüyor” dedi.
İŞSİZLİK VE SAĞLIK SORUNLARI DA HAD SAFHADA
Baysal, Şanlıurfa’da sadece eğitim değil, aynı zamanda işsizlik ve sağlık alanlarında da ciddi sorunların olduğunu belirtti. “Urfa’nın en büyük sorunlarından biri işsizlik. Eğitimdeki yetersizlik ve sınıf yoğunluğu da bu sorunu daha da büyütüyor” dedi.
KALICI ÇÖZÜM TALEBİ
Hidayet Baysal, hükümetin bu sorunlara acil ve kalıcı çözümler üretmesi gerektiğini belirterek, “Mevsimlik işçilik, sadece ekonomik bir mesele değil, sosyal ve eğitim açısından da derinleşen bir sorun haline gelmiştir. Çocuklarımızın geleceği için bu konuda gerekli adımların atılması şarttır” ifadelerini kullandı.